PTCA zostało Partnerem merytorycznym Ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Świadome macierzyństwo, ciąża i dziecko”
18 maja br. wystartowała kampania edukacyjna wydawnictwa The Point – „Świadome macierzyństwo, ciąża i dziecko”. Całość ukazała się 18 maja w prasie, jako tematyczny dodatek specjalny w Gazecie Wyborczej, w wersji online na wpunktozdrowiu.pl oraz wielu portalach i wydarzeniach podejmujących tematykę macierzyństwa.
Twarzą kampanii „Świadome macierzyństwo, ciąża i dziecko”. została Odeta Moro – dziennikarka, założycielka Fundacji Szczęśliwe Macierzyństwo, ale również mama dwójki dzieci.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi czytelników na tematy związane ze świadomym macierzyństwem. Chcemy przybliżyć przyszłym i obecnym rodzicom kwestie istotne przy planowaniu ciąży, ale też opieki nad dzieckiem w pierwszych miesiącach i latach jego życia i rozwoju. Zależy nam na propagowaniu wiedzy na temat odpowiedzialnego podejścia do zdrowia mamy i dziecka na każdym z jego etapów. Istotnym zagadnieniem, na którym chcemy się także skupić, jest zdrowie przyszłej mamy, szybkie wykrywanie ciąży, a co za tym idzie odpowiednia opieka i diagnostyka.
Projekt skierowany jest nie tylko do osób, które planują, spodziewają się lub już posiadają małe dzieci. Z szeroką wiedzą na temat świadomego rodzicielstwa, zdrowia i rozwoju malucha chcielibyśmy dotrzeć również do bliskich, którzy często biorą udział w opiece i wychowaniu najmłodszych.
Powyższe kwestie i zagadnienia szerzej przedstawione zostały w poszczególnych artykułach.
O wskazaniach i przeciwwskazaniach do cesarskiego cięcia, możliwych jego konsekwencjach dla mamy i dziecka, rozmawiamy z dr n. med. Tomasz Maciejewski – Dyrektorem Instytutu Matki i Dziecka, Kierownikiem Kliniki Ginekologii i Położnictwa Instytutu Matki i Dziecka Warszawie – s. 2
Partnerami Merytorycznymi projektu zostali: Instytut Matki i Dziecka i Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych
Głównym Partnerem Medialnym został Onet Zdrowie
Partnerzy Medialni: Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Fundacja Szczęśliwe Macierzyństwo, forumpediatryczne.pl, forumginekologiczne.pl, fozik.pl, mamaville.pl, mymamy.pl
Partnerzy strategiczni: Pampers, Bioderma, Synexus, Lego, Clearblue, Oceanic, Lactacyd, Contratubex, Pregnabit