Kampania „Świadome macierzyństwo, ciąża i dziecko”

2019-05-22

PTCA zostało Partnerem merytorycznym Ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Świadome macierzyństwo, ciąża i dziecko”

18 maja br. wystartowała kampania edukacyjna wydawnictwa The Point – „Świadome macierzyństwo, ciąża i dziecko”. Całość ukazała się 18 maja w prasie, jako tematyczny dodatek specjalny w Gazecie Wyborczej, w wersji online na wpunktozdrowiu.pl oraz wielu portalach i wydarzeniach podejmujących tematykę macierzyństwa.

Twarzą kampanii „Świadome macierzyństwo, ciąża i dziecko”. została Odeta Moro – dziennikarka, założycielka Fundacji Szczęśliwe Macierzyństwo, ale również mama dwójki dzieci.

Cel Kampanii

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi czytelników na tematy związane ze świadomym macierzyństwem. Chcemy przybliżyć przyszłym i obecnym rodzicom kwestie istotne przy planowaniu ciąży, ale też opieki nad dzieckiem w pierwszych miesiącach i latach jego życia i rozwoju. Zależy nam na propagowaniu wiedzy na temat odpowiedzialnego podejścia do zdrowia mamy i dziecka na każdym z jego etapów. Istotnym zagadnieniem, na którym chcemy się także skupić, jest zdrowie przyszłej mamy, szybkie wykrywanie ciąży, a co za tym idzie odpowiednia opieka i diagnostyka.

Projekt skierowany jest nie tylko do osób, które planują, spodziewają się lub już posiadają małe dzieci. Z szeroką wiedzą na temat świadomego rodzicielstwa, zdrowia i rozwoju malucha chcielibyśmy dotrzeć również do bliskich, którzy często biorą udział w opiece i wychowaniu najmłodszych.
Powyższe kwestie i zagadnienia szerzej przedstawione zostały w poszczególnych artykułach.

Tematy Kampanii

O wskazaniach i przeciwwskazaniach do cesarskiego cięcia, możliwych jego konsekwencjach dla mamy i dziecka, rozmawiamy z dr n. med. Tomasz Maciejewski – Dyrektorem Instytutu Matki i Dziecka, Kierownikiem Kliniki Ginekologii i Położnictwa Instytutu Matki i Dziecka Warszawie – s. 2

  • O tym jak być szczęśliwą mamą i wychować szczęśliwe dziecko podzieliła się z nami w wywiadzie Odeta Moro. – s. 3
  • Jak pielęgnować bliznę po cesarskim cięciu, by jak najszybciej wrócić do pełnej formy – dowiemy się z wypowiedzi dr n. med. Tomasza Zająca Specjalisty Ginekologii i Położnictwa ze Szpitala Klinicznego im. Księżnej Anny Mazowieckiej w Warszawie – s. 3
  • Jak zabawa wpływa na dziecko i jego rozwój, jak wybierać odpowiednie do wieku dziecka zabawy, przeczytamy na s. 4
  • Jednorazowe pieluszki – jak dobrać odpowiedni rozmiar, jak często zmieniać – sprawdzone sposoby mam zamieściliśmy na s. 5
  • Jaka jest rola testów prenatalnych w planowaniu ciąży oraz czym kierować się przy wyborze testów ciążowych, powiadamy na s. 6
  • Higiena intymna kobiety – jak ważna jest jej rola w trakcie ciąży, o czym powinno się pamiętać wybierając preparat do pielęgnacji intymnych części ciała – materiał na ten temat na s. 7
  • Czym jest atopia, jaki jest jej przebieg i kiedy nasilają się jej objawy opowiadają prof. dr hab. n.med. Magdalena Czarnecka Operacz i psycholog – dr Jagoda Różycka – s.8
  • O tym jak diagnozować i pielęgnować skórę dziecka z atopowym zapaleniem skóry, wypowiada się prezes Polskiego Towarzystwa Chorób Atopowych, Hubert Godziątkowski – s.9
  • Czy dzieci powinny korzystać ze smartfonów i jaki to może mieć wpływ na ich rozwój fizyczny i psychiczny – opowiada Edyta Brzozowska, Dziennikarka portalu Onet –s. 9
  • O zdrowej równowadze w suplementacji kobiet planujących ciążę, ciężarnych oraz mam karmiących piersią, opowiada Prof. dr hab. n. med Mariusz Zimmer Prezes Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników, Kierownik II Katedry i Kliniki Ginekologii i Położnictwa Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu– s. 10
  • Czy skóra mamy w ciąży i w trakcie laktacji wymaga specjalnej pielęgnacji, jak zadbać o skórę noworodka opowiemy na s. 11

 

Partnerami Merytorycznymi projektu zostali: Instytut Matki i Dziecka i Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych

Głównym Partnerem Medialnym został Onet Zdrowie

Partnerzy Medialni: Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Fundacja Szczęśliwe Macierzyństwo, forumpediatryczne.pl, forumginekologiczne.pl, fozik.pl, mamaville.pl, mymamy.pl

Partnerzy strategiczni: Pampers, Bioderma, Synexus, Lego, Clearblue, Oceanic, Lactacyd, Contratubex, Pregnabit

www.wpunktozdrowiu.pl

Komentarze

Dodaj komentarz